ezaz

belinkelni a sodró erejű idézetet

tökéletesnek álcázott álomváros hadszíntérré alakul

Jack és Rose kalandja csak egy futó kapcsolat lett volna, a tragédia tette örökké... amikor a tragédiának is megvan a maga emberi szerepe... a tragédiáknak mindig megvan.

szerelem megtisztító ereje... ginen a szerelmet keresi... megtisztulást hát megkapja.

grafiti arc a t1000-es megérkezésénél + a fantasy világban... mintha valakik néznének minket, de kik? tényleg kik? mert a vörös gépszem drenezhaar, az ok... de kik ezek az arcok? minden maga az ember, a természet az ember, a belső kivetülése téma!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! brink is benne él a patakban pl... a szerán is élőlény téma is benne lehet... ismerd meg önmagad és megismered a világot.


h remegtem pesttől, ezt az élményt viszem be... kivéve h pestet meg lehet ismerni, stb de megapolisz 1 év után is óriási.

ki vagyok mi vagyok és annak elfogadásának nehézségei.

a szabályok örök érvényűek amiket a régi mesterek letettek

a felszín alatt tudta, hogy rae nem ilyen... csak a város telepedett rá, a város az igazi vész-kór mely megfertőzi a lelket és az elmét... bekerültünk a paradicsomból ebbe a mókuskerékbe... mi már találkoztunk, összesodródtunk... és megint elszakadtunk egymástól... legyőzött minket a világ.

.a városban jobban el tudsz veszni... de a természetben te vagy meg isten... a városban is te meg te vagy a te kivetülésied vannak a reklámokban




acrem természete... ittis ellenfél lehet egy terrorist, egy dinó, egy grabbál... bármi.

lépj be egy új világba... ez az új világ a szerán világa, ami kezd kialakulni majd a 3adik rész végén, de folyamatosan ott van a fejekben... szerán visszaveszi gyermekeit?


japán kamikaze képek... az őrült tekintet a háborús katona... majd a másikba. 

- muszáj beleszőni vészkóros jeleneteket is, egyék meg egymást az emberek, vagy bármi... a maga helyén persze, mert túl sok lesz már itt a halmozás: fogyasztókba lövő káoszbandák, szeráni ellenállás, dinók, vészkósok, termászeti katasztrófák (melyek miatt újra embernek érezhetjük magunkat, végre helyre kerülünk, mivel elvesztettük a helyünket már rég... a szerán lehetőséget ad a szembenézésre, amit mindeddig elfelejtettünk vagy halasztottuk ameddig csak lehetett)

retro sci-fi autós képek



h mitől jó egy film v egy könyv az sosem fog változni... vannak örök szabályok.

a garivenwar idézet, a játék-trailer a valóság trailere lesz.

a nyugat öngyilkossága... a leválthatatlan árnyékkormány acremcorp-pá búrjánzása.

inspiráció a fakenekhez + h emberhiány van minden munkahelyen... és euban is, a nyugat fogyatkozik.

a t2 is azért tud működni, mert a t1 hangulata rányomja a bélyegét... és így nem kell megismételnie azt a hangulatot.

víz fontos szerepe, vízmozgás hasonlatként leírása...felbukkant elmélyében, stb


talán a sors hozta így ha belegondolok h a gimiben is az érettségi tételem a középkokri kereskedővárosok voltak... városok a kereskedelemből nőttek ki.

ginen szimbolikusan a rendszer...a család bukása: a nyugat öngyilkossága 12. fejezet eleje.




nem baj hogy az első kötetben vakember nem ginenből indul ki úgymond mint itt... fizikálisan nem, de mentálisan igen... és így legalább jobban érzékeltetjük, hogy vakember egy szimbólum amelybe bárki beleélheti magát és beleprojektálhatja saját félelmeit... ami igazolást is nyer, mikor megjelennek más kölykök tankönyvi, füzetbeli rajzai... ráadásul vakember el van veszve a világban, és szép lassan talál magára.


a kép a japán kamikázésokról, bevetés előtt.

oroszok medvét etetnek jegesmedvét tanknál


a rendszerről van szó... mert végig csak egy rendszer volt... az iskolai lövöldözések kialakulása pl jó példa... elkezdődött waconál, ahol még lehetett mcveighben valamiféle elv, de aztán már semmi ilyen nincsen, csak a másolat másolatának másolata, végül már arra se emlékszünk talán, honnan is indult az egész.


Akár népszerű téma, akár nem, én ide külön is kirakom (elvégre a BERONIS-trilógia is a szembenézésről szól). Hadd lássa mindenki....nem menekülhetünk a múlt elől mint vakember... de ő nem tudott volna visszamenni... itt ragadt, mint brink jones... pont ez a vicc benne, hogy nem vak, többet látott mint bárki, és csak ő tud róla, hogy létezik egy másik világ a miénken túl... de vissza akart volna menni, ha tud? elvarázsolta őt aztán már ez a világ... még ha ki is közösítette őt, és a legalsó szintre is került... végén mér nem akart szabadulni tőle, akkor már télleg menekülésről beszélhetünk, de el is felejtette a múltat, ködös ÁLOM volt már csupán.


a zuhogó kavargása ginen gondolatainak kavargásával van párhuzamba állítva... mintha ez a két elem egymásra talált volna ebben... mintha a hely is gondolkodna... és így a szerán is... ahogy ide vronsy-ba is mindig visszakerülnek az emberek... bár ez társadalmi kitörhetetlenségből is adódhat.



.motívum...ásítozó emberek.. alvó emberek...megapoliszi álmok...ezaz



tömegbe lövés...és a las vegas shooting... kezdjük előlről... vissza az őskáosz állapotába.






Idézet az egyik tanulmány végéből, a civilizáció végén a lerombolt nagyváros végén ott van a PARASZT újra... Vakember.


a peremi gyerekek is vhol egy blú sztori + az anya totális elutasítása a modernséggel

.átláthatatlan megastruktúra megapolisz... átláthatatlan rendszer + a nyugat öngyilkossága idézet a bürokrácia túlburjánzásáról.

- ha a világ körülöttünk (vagy a család) szétesik, csak önmagunk lehetünk saját támaszaink... de mi van, ha ez is szétesik, megkérdőjeleződik???

- a lappangó, egysített rendszerben rejtőzö feszültséggek szerterobbannak... rasszistákra, nációkra, társadalmi rang, állapot (fogyasztók) ellenesekre... stb, ami csak létezik... végig ott volt bennünk.

vész-kóros ember, egyenlő fogyasztói ember, aki ha megjelenik vhol mindent elpusztít... a természet mindig hoz példákat h megmutassa milyenek vagyunk... ördögűző könyv... miért a kislány? - Azt hiszem, a démon célpontja nem a megszállott személy: mi vagyunk a cél... a megfigyelők... mindenki, aki itt van a házban. És azt hiszem... azt hiszem, ez a célja, hogy elkeserítsen minket, hogy megutáltassa velünk saját emberi mivoltunkat, végtelenül gonosznak és rothadónak, méltóság nélkülinek, rondának, érzéketlennek. És talán itt van az egésznek a lényege: az érzéketlenségben. Mert szerintem az Istenben való hit egyáltalában nem logika kérdése; azt hiszem, végső soron szeretet kérdése, annak a lehetőségnek az elfogadása, hogy Isten talán szeret bennünket..."

meteorkomplexum - ha nincs reális veszély nincs félelem és akkor nincs feszültség sem<br>

ahogy gotham cityben is mind megapoliszban élünk.. hősök és a városaik

életből vett példákat hozok, mindenkinek van a saját életéből, és ginen is csak egy a sok közül... Jézus is példabeszédeket mondott... azért van ez a szint bemutatva, a többi meg misztikus, mert ez a szint robbantja majd ki a háborút, ez dönti el a jövőt... a többi szint csak kitermelődött az uralkodásra... a hivatali rendszer... kitermeltek minket, majd kitermelték magukat is... mi vagyunk mindenhol, fogyasztó már mindenki... az urak is odafönn... mindenkit behálózó betegség ez... melyet már irányítani se kell igazából.

eyrah történetével már elkezdjük összemosni a fantasy-t a sci-fivel... mindig eyrah-val tettük ezt eddig is.

a túlzott fejlettség hajszolása elvette a varázsát mindennek

minden sztoriba vannak érzelmi csomópontok... john és sarah viszonya... kyle és sarah viszonya... ginen beronis élete.

a görögök a rómaiak... és az amerikaiak kreált istenei... isteneket kreál majd eladja őket... ahogy a disney herkulesben be is mutatják baszki!!!



mortimasz mélysége: végig civilizációellenes volt, társadalomellenes maradt, minden, házasság stb amit fel kellett magára vennie csak teher volt...sose illeszkedett be teljesen... ez az alap, minden más sztori csak legenda, ami vagy így volt vagy nem... soyra (rae) nem bánta meg, hogy bement az erdőbe (élet), mert így találkozhatott mortimasszal.

.zuhogohasonlatok...felbukkano majd elsüllyedő érzelmek...a semmiből... pl a semmitevő anyám iránt...a vízfodrok mint gondolathasonlat

-szeran jézus... iolwyn folyó itt az isten alkotta a tájat két sztorikép.

ugyanolyanok vagyunk mint a rendszer ami kitermel minket


szabályos formák közé zárt világ...géczy amerikai előadás...a híd, a central park szabályos téglalapja, a trinity church


ne értsük félre, a rendszerek azért jöttek mindig is létre, hogy a népet uralják... a demokrácia már egy modern fogalom, hiszen teljesen mást jelent, mint ahogy el van nevezve: népuralom... ez sem az, csupán az uralkodásnak az általunk ismert eddigi legszofisztikáltabb, és valószínűleg a legtökéletesebb formája. persze a legtökéletesebb is nézőpnt kérdése, diktatórikus módszereket is nevezhetünk tökéletesnek... de a sátán legnagyobb okossága abban rejlett, hogy elhitette hogy nem létezik.

ginen életén keresztül vizsgáluk a rendszert ő a példaegyed

BERONISVERZUM azért készült, h ezen keresztül bárki elmondhassa a saját sztoriját önmagáról vagy a világról... a scifi erre kifejezetten alkalmas... az első kötet inkább a családról szól, a második már tágítja a kört, a rendszer, majd az univerzum, a természet a harmadikban... az első kötet egy valós alapot ad, a második az egyre inkább betüremkedő sci-fi-fantasy szabájait fekteti le (?)... ginen is rájön, hogy van egy nagyobb világ az övén kívül (mortimasz, blú is), majd Megapolisz gigászi világán kívül is kiderül, hogy van egy még nagyobb (a Brinkként sodródó, várakozó Drenezhaar világa, ő maradt meg abból a régi világból, legalábbis akit megismerünk).

távolra utazások nem csak helyszínileg jelenthetnek távolságot... régi földről szeránra... majd a rendszerből egy másik rendszerre ami a peremen kezd kialakulni... az is ég és föld.... de ginennél is otthon, amitől egyre távolabb kerül, pedig ugyanott él.


.sodródom a társadalomban...vhova felfesznek kapaszkodom bele úgy ahogy...kirúgnak tovasodródom hánykolódom...a sodrás hasonlat újra...párkapcsolatom lesz, belékapaszkodom...brink jones vagyok örökké... brink jones-ként sodródtam végnélküli utazgatásaimmal is...megpróbáltam felvenni a lépést, a városi szintet...plázákból be plázákból ki...



A NYUGAT ÖNGYILKOSSÁGA UTOLSÓ FEJEZETBEN MEGJELÖLTEK!!!

ezaz-ba tegyük bele utalva egy picit a harmadik részre h több civilizáció létezhet tágabb a kör...szülői ház utca falu város bolygo...

a trilógiában a hangsúly a személyesről áttevődik az első rész vége felétől a rendszerre, majd újra vissza a személyesre, hiszen minden onnan indul ki, onnan indult ki már a kezdetektől.


háborús képet a telóról az ezazba




a szex örök téma a horrorban, a démonokról szóló filmekben, a megszállásról szóló filmekben, a megtermékenyítés, a sátán és a szex, ez mind örök téma.

első rész csak ginen... második ginen és a rendszer... harmadik a bolygó világok

az egész életünk a természet és a civilizáció harca bennünk, mint a könyvben, goldberg könyvében... ACREMGÉPEZET (civilizáció) VS SZERÁNIZM (természet) 


kettészakadt ginen... az apját és főleg az anyját jellemző peremiemberekre jellemző érdektelenség, akiknek tanítani nem lehet és semmi sem érdekli őket, és a minden bájával csalogató civilizáció... kaják, zene, filmek, képregények, szex... divat... bármi ide sorolható.


több műfaj egyben... és mi köti össze őket? ginen beronis... aki szintén nem létezik... csak úgy-ahogy...féligmeddig... ahogy életében is érezte magát valszeg, félig-meddig él csak.

acrencity...beautiful hell...

akikkel nap mint nap beszélsz nem a szüleid... csak a felvett poszt... az alatt van valahol az ember... neked azzal van dolgod... jobb esetben.

dark fate...szereted őket? nem úgy, ahogy egy ember tudná... - vakember is ilyen... lehet h meg kell törni, de aztán úgy szeret, mint egy kutya, ezt is vhogy meg kell mutatni.

sokan félreértik... nekem lenne türelmem az anyámhoz... de ahhoz nincs, hogy ő nem fejlődik, és lustaságból (ez se jó szó, ez a betegségből adodó szellemvesztés) nem fejlődik és ugyanaz marad... fizikálisan és mentálisan is... ez így csak helybenfutás... ehhez már nincs türelmem valóban... ha látnám a fejlődést nem lenne semmi gondom... de nincs ilyen... és nem is lesz, mert anyám ragaszkodik ehhez az állapothoz... igazából örülnöm kellene, hogy ilyen... legalább nem veri el a pénzt, nem mászkál más faszikkal minden héten... nem csinál gondot... ő csak meghúzza magát amíg végre meg nem halhat, és elmehet innen a picsába... a múlt is amit annyira utál áldás neki... 1 kifogása az h beteg... ha megdöntöm, akkor az, h öreg... ha azt is, akkor jön a végső löket: ő annyi szart átélt, neki elege van, neki jó így minden ahogy van... akkor inkább áldás ez neki arra h ne tegyen semmit... és ezáltal, akiket annyira utált a múltban és utál még mindig, begyepesedett reflexként, így ők nyertek... mert megtörték őt.

a betegségnek talán a lelki része a legnehezebb... hogy az ember elveszíti a szellemét, unott, motiváltalan lesz... és mindent a betegségére fog, holott meg tudná tenni, csak motiválatlan... az életkor is egy ilyen dolog... meg még sok mindent tud az ember kifogásnak használni... nekem családom van... stb... nem megy, mert dolgozom... stb... sci-fi és egyéb sztorik millióinak a témája, hogy az egyszerű kisember mennyi minden monumentális feladatra alkalmas lenne.

van értelme a szaporodásnak, ha csak ilyen áron megy? hogy mindkét fél roncs lesz ez által, és leamortizálja egymást? és ezáltal tovább adja a rossz mintákat is (átok)? ebből kijönni... extra erőt és magányt igényel.

fater tudta h a peremen semmi sem fog motiválni a sok suttyó és az ingerszegény életmód miatt... így azzal próbált motiválni, hogy vert... illetve h vásárolt nekem dolgokat, és ezzel zsarolt... biztos, hogy jót akart.

a szüleid ragaszkodnak a parasztságukhoz, mert így tudják definiálni magukat... nem tudnának egy hideg vákuumban bolyongani mint te... túl gyengék... faternek is egy nő kellett, nem volt egy olyan erős ember mint gyermekként láttam... de gyermekként látva nyílván az volt, ahogy pest is egy megapolisz volt.

nincs félelemtesebb mint az otthonát vesztett ember... a lakógyűlés ahol szóba került a pali, aki nem fürdik, csak itt ólálkodik valamerre... a rocky 4ben is volt, akkor talál be rocky első ütése mikor a sarokban van, nincs félelmetesebb, mint a sarokba szorított ember.

ginen saját magával jön össze rae személyében... amit én is gondolok, h nem is értem, miért nem jövök be több embernek... azokon az utakon ahol járok mindig csak én járok senki más... ha egyszer találkoznék magammal, biztos h beleszeretnék magamba... ez van és kész.

tetszik a gondolat, hogy nincsenek nagy krimi rejtélyek, céges v állami szintű korrupciós ügyek megoldása a sztoriban... a rejtély és a megoldás a mindennapi életünkben van!!! ugyanis minden más innen indul ki... ez a forrás... még ha ma már a rendszer is a forrás és az termel ki minket, formál minket... fornile-lal is a saját vérrel harcolunk, vagyis önmagunkkal, mindig szinte ez a téma jön vissza... az ősök is emberek, vagyis mi magunk vagyunk... van elég rejtély így is... a megismerés vezet minket a sztoriban... az embereket, a környezetünket... önmagunkat... mások által önmagunkat is megértjük... ezért, ha film lenne, sok jelenet lenne tükörrel, tükörbe nézés, tükör mint motívum... mátrixban is van... cyberdyne building...tükörépület... a gépek mi vagyunk.

terminator love story fegyverekkel... egy szerelmespár, amely kapcsolat nehezen indul, szövetséget kötnek, hogy felvegyék a harcot... a terminatorral, de valójában, szimbolikus értelemben az élettel... egy egyre idegenebbé váló  társadalommal... ez egy mindennap megvívandó harc... de nekünk szerencsére nem kell elpusztíthatatlan gépekkel viaskodnunk... ez megint egy túlzás, hogy felismerjük, mi történik körülöttük... erre jó a sci-fi, és ezt csinálja más műfajokhoz képest talán legjobban.

állandóan pofámba kaptam h mindent megkaptam... hol van most az a sok minden? nem szeretetből kaptam, az magányos időszak volt, és jól jöttünk mint kis háziállatok... aztán később már nem kellettünk.

SZTORIBA IS: A SZERÁNRA ÉRKEZéS IS VALAHOL EGY SZERELEMBE ESÉS. EGY GINEN-RAE LOVE - ÉLETET MEGBÁLTOZTATÓ, ELEMENTÁRIS ÉLMÉNY... EGYESEKNÉL... ami világokat változtatHATNA meg... mi kell hozzá? gyilkos robot üldözzön legyél időutazó... véletlen részegen találkozzatok össze az athremsben abban a reményben, hogy ennek a kis légyottnak most úgysincs tétje, mert abban a reményben csináljátok végig, hogy úgyis búcsút intetek egymásnak, ezúttal acrem díszletében, acremfaterrendszer által diktálva (mint a faterrendszer, elég csak sugalni)... de csak nem akaródzik elbúcsúzni...



.indiában a képkeretezővel h beszélt a pali... most már ennek is vége... a szerán mindent átalakít... voltak lépcsőfokok az emberi történelemben, a kereszténység, ipari forradalom, francia forradalom... a szerán lesz egy újabb ilyen.

ha enged a szülei iránt érzett haragjának nem ő hanem brink győz

mint rose-nak a hajó egy börtön ginen se boldog ebben a csoda-városban sarah se a t1be john se...egyedül stobbart

.fantasy sci-fi ellentét... valahol a fantasy a technológia fóbia műfaja... ez bele is van építve a sztoriba, pont a technológia káros volta miatt készítettek el az ősök fantasy világokat.



ginen nem csak távolságilag sodródott el az otthonától... vagyis amit annak hitt... de mentálisan is.

fater mikor teszi fel a kérdéseit... akkor miért nem tanulsz? hmm??? és mindig a nem tudom válasz... mit lehet mondani erre??? faszé teszi fel hatezerszer egymás után ő is tudja mit lehet erre válaszolni.

a vészkórt az ősök kapták el... vmilyen transzhumán vírus, és két dolgot bizonyít ránk nézve: 1. vhol kapcsolatba léptünk velük, rátaláltunk vmilyükre (dehát köztünk mozognak néhányan nem?) + már eléggé fejlettek, érzékenyek vagyunk arra evolúciós értelemben, hogy elkapjuk... ezt a vírust amit talán ők teremtettek, talán a semmiből jött, talán egy teremtő v az univerzum küldte rájuk, ki tudja.

ha a kereszténység nem ágyaz meg neki, nem is jöhetett volna létre az usa... valójában zajlottak itt eu-ban a dolgok, de az usa volt a kereszténység legnagyobb projektje közben ami csak épült és épült a háttérben... mindig először jön egy ideológiai felvezetés, aztán maga a bevezetés.

képzetátvitel...vészkór...brink jones szüleinek megölése... ginen fejében a képek h megöli a szüleit...fornile megteszi.... szabadság... perem szabadsága... civilizációs kötelékek elvágása... blút hívja vissza a természet... mortimaszt hívja vissza a természet... ginent is... a szerán hívása... újra a csoda vs technológia, a képátvitel technológia nélkül.




ha helyileg nem is, virtuálisan mindannyian amerikában élünk.



éljünk egy kicsit egy utolsó bulit miellőtt szétesik a rendszer.

apám fizikálisan nincs jelen, anyám mentálisan.




FONTOS, HOGY MIUTÁN MAJD A HARMADIK KÖTETBEN KIDERÜL, HOGY GINEN VAKEMBER, NE IDEALIZÁLJUK A KARAKTERT, ne legyen pátosz, ÉS NE KERÜLJÖN SEMMIKÉPP SEM FŐHŐSI POZÍCIÓBA... TALÁLJA MEG A HELYÉT A SIDEKICK KARAKTER HELYÉN, AKIRE AMÚGY FONTOS FELADAT FOG HÁRULNI... MINT AZ ALKOHOLISTA FATER AZ INDEPENDENCE DAY-BEN... csak a pia és a glarken tartja őt egyben... megapoliszi életmód áldozata... nem ez lett volna vele más világokban is? de őt valami mindig a városban tartotta... utána meg talán már ki se tudott találni onnan... ginen egyre jobban eltűnik, először vakemberré válik, majd már "csak" BERONIS település marad.

terror: politikai cél... káosz: nincs célja, csak a sötét zűrzavar... kivéve, ha ezt fel nem használják ideiglenesen, már ha utána meg tudják állítani.

nem tudom elhinni h faternek ennyire fontos erzsa h mindent ezen az oltáron így feloldozzon... ez elképesztő

titanic a civilizáció mely összetereli az embereket kabinokban - országok - és haladunk a szeszélyes természetben... és ezen haladunk valahova... a jövő felé... amerika felé.

peremkörzetek... a civilizáció határa... mármint ezen a bolygón.

a sztoriban is így van, a megújulni képtelen társadalomra utalva a vásárló nők, a szelfizgető nők.... vs szerán FIAI... fiúk, akik keresik a nőiket, hogy férfiak lehessenek.

eddig minden úgy volt h a város szervesen fejlődött az emberiséggel, érződött h az ember volt itt előbb... itt viszont minden megfordul, a város volt itt előbb... és behozták az embereket... mint amikor a színészek először látogatják meg az elkészült díszleteket...pont ahogy ginen beleszületett a faterrendszerbe is... újabb párhuzam...mint a btas esetében... elnézve a különböző divatokat és embereket... plusz majd mikor bejönnek az arnetik is stb... téleg olyan lesz az egész, mint egy színház, vagy maskarabál.

...párhuzam...ahogy ginen úgy az emberiség sem tartozik sehova... a természetbe se de a rendszerbe sem jó neki

az első kötet alapján még nem tudjuk pontosan, merre is tart a történet... igazából nem is mentünk sehova, végig benn voltunk az elmében.

.ginen és rae... egyenként tévelygő bolyongók... ketten együtt otthonok.

a scifi számomra amiatt érdekes, mert sokkal jobban el lehet benne mesélni társadalmilag fontos dolgokat, jobb megvilágításba lehet őket e műfaj segítségével helyezni.

a kopasz marketinges könyvének végén.

.egy kicsi ajnározás engedtessen meg... hányan csináltak más írók is könytrailert + olyan bemutatófilmet mint a mara harrishez én? és ez is kevés... de nem adom fel, sosem fogom.


fogyasztólövések: 183-adik oldal ferguson könyvében... amikor egy birodalom nemzetállammá alakul, vérengzés indul... 184-edik oldal!!!!!!!!!!!!! Sazak szellemvárosa.

halott vagyok érzet párhuzam társadalmi börtön miatt érzett halálállapot.

ádám és éva átvitt értelmű mű, szimbolumok, mint ginen és rae... ha ők voltak az első emberpár, úgy ginen és rae az utolsó... egy szerelem, mely csak úgy, csak így, csak ott jöhet létre, mint a titanicon, vagy mint reese és kyle között egy gép által üldözve a totális sötétség előtt egy másodperccel.

a rendszer rájött a fogyasztói életmódnak jobb a béke, ahol bármit el tudsz adni... viszont: a hírekből folyamatosan félelmet kell sugározni... hova menekülhetsz? nyílván hozzájuk.



a bolyongás sodródás állandó téma, az emberiség is így fedezi fel a szeránt pl... egy kiszipolyozó életmódba merevedtünk bele.

róma hasonlat betegség vészkór népvándorlás

elsodródtunk a forrástól rendesen... most tsunami formájában visszatér a forrás.

emlékek összefolyása...szerán-tudat belefolyása, szerán erő az eseményekbe...brink ginenbe...ginen vakemberbe... a sok fiatal elveszett lélek vakemberbe... a rajzok random kölyköktől... és a gépeknek is van egy közös tudatuk... a grebíreknek is...

terminator-vakember hasonlósághoz, lance henriksen, stb... arnold külseje is elég volt h tudjuk ez egy halálos és fenyegető lény

hiába a kereszténység, az ember képes visszatérni az ókorba, ezt mutatják a gyarmatosítás korszak is, amiket csináltak afrikában pl... vagy a világháborúk, a nácizmus.

- vakembert kezeld történelmen kívüli, az eseményeket csak szemlélő, TIPIKUS WESTERN KARAKTERKÉNT... AKIT MAJD ELMOS AZ IDŐ ÉS A FEJLŐDÉS SZELE... EZAZBA!!!

sean french könyv 51-edik oldal: terminator, vakember... vak halál... vakság, vakok vagyunk, régi társadalom szimbóluma, dinók lettünk, meteor...látó vakember. + 51 oldal, és hozd be a koponya képét, a fémváz koponya képét, illetve a terminator civilizált oldalát, szemüvegben... szem nélküliség + psycho cikk, hogy a rendőrtiszt arca is szemüvegben erre hajaz, metropolisz volt talán... dark indy, aki artifactok helyett csak céltalanul bolyong és úgy kerül kalandokba (csak mert születése miatt része egy fantasy-világnak, de annak már nem kell viszont ő), jó csajok közelébe sodródik szintén, indy professzori agyához képest neki semmi sincs, ha van is és valamiben jobb is, az nem miatta van, hanem a tenyésztés miatt... de őt ilyen robotharcosnak tenyésztették.

piros tabletta piros alma tudás almája vs kék tabletta... vörös gépi mothman szemek mindig a háttérben ahogy figyel minket drenezhaar a technológiánkon keresztül... kék kapszula szerán kék bolygója... mondjuk az zöld bolygó... zöld színnel azonosítjuk inkább.

GYŰJTSD ÖSSZE A PÁRHUZAMOKAT LEGYENEK EGY HELYEN! AZ ÉRDEKESSÉGEKET, LEGÉRDEKESSEBB RÉSZEKET INTERJÚIDBÓL, LEÍRÁSOKBÓL, JEGYZETEKBŐL, LEGYEN EZ EGY FŐ-FŐ KEDVCSINÁLÓ. a sztori lényege a civilizáció vs természet, szakralitás vs kereskedelem... + önmagunk megismerése a világ megismerése... a világ megismerése önmagunk megismerése.

A csömöri Civil Klubban Kassai Lajos és Puzsér Róbert beszél | 2018.09.19. 27:20 + 1 óra 19 - ki vagyok én? mátrix kérdése... ehhez hozzájön még h halottként vagyok nyílvántartva széllel szemben előadás... minden ország egy cég... megírtam mielőtt tudtam volna, tőzsdén bejegyzett cég.

ENTERTAINMENT, INFOTAINMENT...  HÍRFALAK.

a folyó, a civilizáció, a cselekmény folyását megváltoztatni nem tudod... hagyni kell... a tsunami végül mindent megtisztít... kettős megtisztulás, háború + természeti is lesz (a természeti is kettős, meteoreső + tsunami)

FEJLŐDÉSNEK NEVEZZÜK, PEDIG NEM EZ TÖRTÉNT, CSAK AZ URALKODÁS LEGTÖKÉLETESEBB VÁLTOZATÁBA VALÓ FOLYAMATOS FORMÁLÓDÁS. ENNYI... a céget a menedzserek formálják, ugyanerre a mintára az országokat a menedzserek. Valóban fejlődés ez, vagy csak az uralkodás egyre tökéletesebb formájának kialakítása, egy egyre inkább elpusztíthatatlannabbá váló rendszer megszilárdítása?

a beronis-trilógia vízmotívumokkal indul... a zuhogóban zavaros képeket látunk, tökéletes káosz... aztán kilépünk a földre... átvitt értelemben mint az egész emberiség.

Igen, megapolisz csodára késztet, ha el is tekintünk ennek minden vonatkozásától, a hatalmas építmények csodálatot keltenek bennünk... de a peremen a föld az ami a fontos... míg megapoliszban a rendszer a kereskedelem került isten helyére, amely felépítette ezeket a monstrumokat.





a garivenháború, a zavaros zuhogó, a zavaros elmében a képek... az univerzum mindig a káosz felé tendál, ez a természetes állapota.

sztoriba is mehet: a személyes példák sosem öncélúak, vagy későbbi eseményeknek ágyaznak meg, vagy magát az embert, a jelenségeket vizsgálják, párhuzamba állítva a rendszerrel... ugyanis ami kicsibe megy az megy nagyba is.

lélek is bolyong, pl kyler lelke is blúba keveredett valahogy... brinké is ginenbe... ez állandó téma.

isten által teremtett paradicsom vs ember által teremtett palma lagunai paradicsom... sztoriba is mehetne... az emberek az istennel dacolnak, mikor a monumentális természettel párhuzamosan monumentális épületeket emelnek... az ember nehogymár isten árnyékában legyen egy senki, hanem az emberi rendszer ányékában... istenek magunkra hagytak minket, elkanászodik a gyermek  ha a szülő mindent enged... a természetben azt iszod eszed amit isten ad... a rendszerben amit a rendszer ad.

a főbb részeken a centrumkörzetek sosem alszanak... járókelők túristák, bulizók, melósok... akik lüktető erekként mozgatják az egész rendszert és éltetik.

elmezaj vs természet hangjai, zuhogó zúgás... a természet a belső állapot kivetülése, azt látjuk amik vagyunk... a természet mindig is tökéletesen lemodellezte a civilizációt, ahogy az informatika is tökéletes... a természet, a teremtett világ és az álalunk teremtett virtuális világ (mini ősök vagyunk) párhuzama.



vakemberből állat lesz, blúból is, stb... ahogy az emberből is előjön az állat amikor háborút okoznak a meteorkomplexummal... szándékosan, majd szándékolatlanul is, mikor megjelennek a káoszbandák, az már nem volt megtervezve feltétlenül, azok már a háború jelenségei voltak.

ha rae bilbo h rá kell találnia vhol... ha ginen is bilbo, akit fater gandelf kirúgott az ajtón... anyám gollam, akit mindig meg kell szánni.

vissza a természetbe, vissza az alapállapotba... megtapasztalni a kezdeteket, talán ez is ginen célja, vagyis amikor a természetet járja ez az elem is megtalálható benne... sztoriba is mehetne.

fotozz be könyveken, t1-2 scriptek lapjain jegyzeteket

kisgyermek a vetítőben hasonlat

nincs üres járat ha nincs akció a sztorit meséik el a karakterek azt is menekülés közben, cameroni modell

bűnösök vagyunk... bűnös társadalom bűnös tudás.

térjünk ki legalább egy mondatban vhol a természethangok hallgatását a civilizációban... természet vs civil. témája.

érdekességkép acrem róma kereszténység szeranizmus...jézus itt maga a különleges kisugárzással rendelkező (sokak szerint) szerán... vagy csak mi kezdtük el érzékelni????

ezazba...az első kötet után úgy tűnt a fantasy mesék csak egy mellékszál ginen ábrándjai... mégsem... indy-hatás... illetve a legtöbb horrosztorinak is ez az alapja.

újabb párhuzam...a fejlődés sodrása hulláma

a városi levegő felszabadít



a peremiség... és van vmi érdektelenség is talán... elmegyek a buliba és nőt szerzek magamnak paraszt ősember módra... nem fogok nőért semmilyen társaságba meg szakkörre meg táncra járni mint az egyik pali.

brink jonesként lehúznak az örvények.

a második világháborút vagy az elsőt is lehet inkább a technológia kényszerítette ki belőlünk... hirtelen túl sok lett sok mindenből.

párhuzam... nem vagyok már képes kapcsolatokra, életre (droid vagyok), hanem csak italosan az a pár óra a bulikban amikor élek és szeretni tudok... mint ahogy vakembernek is a pia ad erőt ez tölti fel élettel.


Valahol már most mindannyian Megapoliszban élünk.

az a világ, amelybe a terminator visszatért már az is a gépek világa volt.

mint a titanic, vagy a t1 - vagy amiről a hull highban énekelnek - once in the lifetime... one day... ott akkor abban a néhány órában egy időn és téren kívüli állapot a rae kapcsolat, abban a pár órában minden tökéletes, ginen is férfi tud lenni... hogy aztán sose fordulhasson elő ilyesmi... persze sokszor előfordul, de ez egy szimbóluma az összes többinek... vagy a bs is ilyen, mondjuk az egy másik világban játszódik... de mikor először játszol vele, az is ilyen állapot... kyle és jack is ők hozzák a másik világot magukkal... ugyanakkor a nő is hatással lesz rájuk, bár inkább sarah lesz reese-re... volt egy ötletem, melyet úgy írtam volna meg, hogy sarah nem jön össze kyle-lal, mivel ő még nem akar komoly kapcsolatot... ez egy mai világból megszülető terminator lenne... de akkoriban sarah inkább a szerelmet választotta... nem tudta volna végülis nem azt választani... a szerelem volt a fáklya az elsötétedő világban... előtte is erre vágyott, de mégis ha megkapta, menekült előle... most annak egy olyan sokszoros erejét kapta meg, amiről nem is álmodott... végülis megvalósítottam ezt a verziót ginen és rae között ahol mindketten tökéletes pár órát töltenek együtt, majd mégsem választják egymást... és a megszokott utat választják... ugyanúgy, ahogy ma történne... otthonra találtam benned.

szerencse, hogy a 90es évekbe nőttem fel... mennyi csoda között, indy, bttf, terminator... és amikor a játékok is elindultak...mk, warcraft... képregények... a pc játékok is arra kényszerítettek idézőjelbe, hogy létrehozzam a saját sztorijaimat, saját játékokat találtam ki... mivel nekem még nem volt pc-m.


bs... a történelem ereje, szomorú súlya... a későbbiekben tovább visszük ezt, mert itt még csak a templomosok a szeranisták történetével vannak párhuzamba állítva... de később ez LOTR-szerűen átmegy az Ősök történetévé... ők voltak az istenek... és ők is mi voltunk, azaz emberek... amikor a túlzott fejlettség már fantasy-vá válik, csodává... ha egyedül vagyunk az univerzumban vagy ha nem, mindkettő egyformán terrifying.

az élet csak úgy lesz téttel teli, ha van egy 1997... mint a fight clubba, mikor tayler nem öli meg a kínai palit.







a fantasy-rész átmegy sci-fi-be, és az idegen-séget hangsúlyozzuk ki, dead space módra... és ez az idegen is valahol mi vagyunk... az ősök is mi vagyunk, akik lehagytak minket... a földön az amerikaikat tekinthetjük annak... ők a jövő, mégis ősöknek hívjuk őket... érdekes ellentét.

ginen is nehezen hagyja el a múltját... mi lesz, ha egyszer csak minden helyreáll körülötte? hol lesz az ő elbaszott élete? az "átokra" szüksége van.

valahol ott van a one day hatása a beronis-ban, de ne vigyük túlzásba: egy újabb feladat és nehézség, hogy ginennek rá kell jönnie, szerelem nélkül kell végigvinnie ezt az életet, bárhova is kell vinnie ezt a dolgot... merre halad, ki tudja... tehát igen, ott van benne amy vagy rae hatása is (meg kell találnom bilbót... meg kell találnom a szerelmet), de egyedül maradt... és ez egy újabb feladat...





terminator is próbálja megfejteni az embert, és ugyanígy vakember is, ezért mennek az elméjében a ginen sztorik.

a faterrendszerbe el tudta kerulni a haborut h eljott...feje felett haboruztak bar neha kapott o is +egesi nyomok a testen... acremi haborubol mar nem tud kivonulni.

ginen nem tudja megtagadni önmagát bárki is alkalmazza őt... a gsf-nél ugyanolyan szinten dolgozik, mint bárhol máshol... egy kibaszott paraszt... igen, az... de ha megnyered... kidolgozza a belét is érted.

az emberiségnek szüksége van egy faterre mint ginennek... egy 1997-re.

ferguson civilizáció könyvének fogyasztás-részének utolsó bekezdése a munka előtt... a ruha, az öltözködés hozta el a forradalmat... ahogy ginen életében is... a történelem emberre kivetítve, ginen itt is egy szimbólum, az emberiség szimbóluma, ahogy erről sztori is van... talán konkrétan erről is kéne egy sztori... de akár le is írhatjuk a könyvbe, ha már a jegyzetekre basznak az emberek... a harmadik kötetbe egy utószóba vagy előszóba lehetne egy összefoglaló jegyzetet írni, a legfontosabb gondolatokat összeszedve.

.minden spirituális tulajdonságoktól meg kellett szabadítani minket h csak termékek legyünk... de kezd ez is kitörni...lásd mara harris

menedzserkormányok

betegségek a felfedezések korában... PÁRHUZAM ... betegségek az űrben... nem feltételn csak űrsugárzások, bolygókon való sugárzások, de űrállomásokon is történhetnek bajok, reaktorszivárgás, stb. + vasút mint forradalmi találmány... űrutazás megvalósulása mint forr. találmány.

a legalsó szint van fókuszban ginennel, mert ez dönti majd el a "világ" sorsát... az uralkodó réteg el van miszifikálva, hogy azok mit is csinálnak... hol vannak... de már ők is fogyasztók.

.valójában megapoliszban élünk... ahogy gothamban is...rólunk szól

.a szelfiken és a pucsítós fotókon kívül és magamutogatáson kívül értenek vmihez ezek a mai csajok... inkompetencia vezet a világ végéhez... eddig a nő fogta össze a családot...tehát a nőket is be kellett vonni a játszmába.

egy birodalmi erő, a garivenek képében, és egy természeti erő, a szeranisták képében ősi világot rengető összecsapása.

görög drámák párhuzama... vhol eluralkodnak a betegségek, az a társadalom megérett a pusztulásra.

első korlát, akadály, személyes, szülők... második a rendszer.

előbb az üzlettek jönnek... ha nem engedik őket, jönnek a tankok és a gépi szörnyek.

a blú téma: anyám blú... ő a civilizáltságot teherként hordja, és nem akar fejlődni, sőt inkább felejtene mindent... bár ő még az életet is talán, és alvásba, süketségbe menekül... míg ginen tudni, hallani, tapasztalni akar mindent... keresi az értelmet, amolyan életösztön ez, abból fakad... élet-halál kérdése... és nem akar úgy élni mint az anyja, aki elfogadta ezt a félhalott növénylétet, sőt ebben is akar maradni.

ciklikusság

minden szuperhősnek van egy nagyvárosa... mindenki egy kompetens hős... kivéve vakember... sztoriba is megcsinálni!!!

a terminator-sztori megtanított arra, h nem kell megmutatni mindent... az igazi sztori nem is látszódik, a háború, és annak kitörése... és a legtöbb fanfiction, a legtöbb játék mind ebben a világban játszódik, amelyet a filmekben csak pár percig látunk... mégis izgat minket.

minden, ami az első kötetben bemutatásra került, a második kötettől megpróbáltatások alá kerül... minden téren.

álomkór

gsf rendvédelmiseknek hívjuk.

Coca kolonizáció... ez acrem!!!!!!!!!!

https://www.google.com/search?q=coca+koloniz%C3%A1ci%C3%B3&oq=coca+koloniz%C3%A1ci%C3%B3&aqs=chrome..69i57j33i160l2.4079j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8<br>

az emberiség már képtelen a lázadásra... fizikailag, szervezettségileg, taktikailag.... eddig a pontig... de még itt is bénáznak... magunkkal cipeltük ezt a dühöt... a civilizáció mindennapos harc a természet ellen, ami bennünk van, h itthagyyuk az egészet a faszba és engedjünk a természetnek.

MIBE TUD BELEKAPASZKODNI MARA? OTTHON... ELMENTEM OTTHONRÓL... ANYÁMAT NEM SEGÍTETTEM, NEM BESZÉLGETTEM VELE... HUGOMMAL SE FATERREL SE, ELZÁRKÓZTAM MINDIG IS... VÁLASZ: ELMENTEM, MERT NEM MARADHATTAM TOVÁBB, FŐLEG ERZSA UTÁN... NEM BESZÉLGETTEM ANYÁMMAL, MERT NEM TUDTAM, MERT LESZARTA, HOGY FEJLŐDJÖN... SE ÉRTEM, SE ÖNMAGÁÉRT NEM FEJLŐDÖTT... CSAK A KIFOGÁSOKAT KERESTE... ösztönösen persze jött beszélgetni, de ezt csak az ösztön vezérelte, ahogy ginen is érezte, hogy valami nem stimmel, hogy beszélgetni kellene... de nem lehet... lehetne, de nem lehet... anyjának is érdekelődnie kellene a világ dolgai iránt, nem várhatja el h mindent majd megint más a fejébe csöpögtet... lusta disznó... vízhasonlat: néha egy kis patakocska, néha a tsunami dühe van benne a lelkében.

mindig egyedül azon az útszélen... majd munka közben is... mindig... összesodródom rae-vel... akkor már nem engedem el, vasmarokkal fogom szorítani... ne józanodj ki még... még szeress kérlek! ne menjünk még vissza a világba!

a garivenháború valójában egy nagy szülő elleni lázadás megapoliszi méretekben.

állatok voltunk... és a vérszomj ott  van az emberbe... csak ezt már nem világháborúkban éljük ki, hanem utcákon, tereken... az éjszakában... vagy a peremen.

.fater örök átka... mostantól bárki megkérdezi mi történt anyámmal mondhatom h megverte az apám... akkor milyen ember lehet az ő fia

mara... az életre kelt múlt.

talán túl sok volt ginen személyes története... de mint később kiderül, végig VALAKINEK a fejében vagyunk... és az EMBER kerül vizsgálat tárgyává... a rendszer dől meg a faterrendszerrel is pl.

világrengető szerelem - katasztrófa - háború - város - perem - űr - sötét gonosz vészkór

usa...az új embertenyészete... a fogyasztó ember... usa volt a konvertáló állam.

a kedvenc filmek nem csak élményt adtak, de kétségtelen, hogy egyfajta nosztalgia is van ebben a múlt iránt... ma már ez elképzelhetetetlen... vagy vajon a mai fiatalok is vissza fogják sírni ezeket az időket később? ki tudja.

pára, meleg, rémálmok... a szerán mozgásban van... a vízben... az elménkben. sztoriba is mehetne akár.

rengeteg valós képet használok h érzékeltessem ez egy valós sztori, ami megtörténhetne velünk is bármikor.

a zuhogóban megjelenő test holttest szimbólikusan arra utalhat, mikor a család már nem tarthatja tovább titokban a hazugságait.... már rég hulla minden, csak mi tartjuk életben, ez inkább mara harrisre utalhat.

ironikus módon a koronavírus pont az ízlelést és a szaglást vette el... mintha ezzel is valamiféle ítéletet próbált volna mondani rólunk: álljunk le egy kicsit a megállíthatatlan fogyasztással.

rae love lényege: egy szusszanásnyi szerelem... nem kell 6 ezer közös szelfi valamihez h igaz legyen.

HARC BENNÜNK... TERMÉSZET VS CIVILIZÁCIÓ, EZ A LÉNYEG... A PEREM, ILLETVE AMIKOR MINT A VÍZ FELKAVARODNAK AZ ÉRZELMEK A CENTRUMI INGEREKBEN.



Új trailerem a terminatoros ezzel a felirattal: van még valaki aki él????

PEREMI GINEN PARASZTI IZMAI MINT CONAN... de az ultimate peremi maga a grabbál-vakember... de ő inkubátorban született nem? egy őse igen, de ő maga talán már nem... egy őse amiből kitenyésztődött... ezért is nevezheti valaki 01-nek, zérovan, mert az a faj???


a zuhogó... ésrtsük mega szimbolizmust... mindannyiunknak megvan a maga vronsy-ja... ne hagyjuk, hogy lehúzzon... erősebbek vagyunk ennél...


.telefonjegyzet: MORTIMASZ IS EL AKARJA PUSZTÍTANI A CIVILIZÁCIÓT... ELJÖTT AZ ERDŐBŐL, CSATLAKOZOTT... DE A GYŰLÖLET BENNE MARADT... a természetes emberi kiváncsiság benne volt, mint a majmokban is a 2001ben a monolith felé.

.one day csókkal és a mara harris-gyilkossággal mondja azt h van egy tökéletes pillanat térben és időben amit nem lehet megismételni... ami úgy ott akkor megmarad...örökre... vkiknek örökre am eltűnik az is

ha nincs senkid... a benned lévő rae kell hogy irányítson, és tartsa benned a reményt... ginen szellemekkel komunikál... még ha fel is szed vkit az athremsben, az is egy szellem, aki csak ott van csak akkor... nem lehet megismételni... csak másokkal... a szülei is szellemek... mindenki az szinte.

mindannyian megapoliszban élünk.

a megismerés vezet minket az életben... valaki csak sodródik... valaki csak sodortatja magát... valaki mindig rákapaszkodik valakire aki majd viszi őt...

halottnak érzem magam... de hát az is vagyok 7 éves kor után...

tedd rendbe, hogy ez rae-ginen szerelmi szála ami egy kis idő, de annyi idejük van csak... mielőtt elragadja őket a megapoliszi lét... ez de szép megfogalmazás!

ginen élete...more realistic situation needs to be... így mindenki együttérezhet annak ellenére h sci-fi fantasy

egyszerű letisztult gépi design...lásd a future shock bridge

a mindennapok egy gladiator aréna ahol te lehetsz az áldozat... usaba ez van... iskolai lövöldözés terroresemény...ez a jövő mindenhol a globalizáció miatt.

az apja épített itt mindent... ez az ő birodalma

a kis félelem mindig ott rezgett a hangban...megyünk pestre...centrumba csavarogni családdal

ez egy olyan világ ahol az otthonod egyben munkahelyed is... nem mehetsz pl indiába lakni, hacsak nincs annyi pénzed... ha oda mész ott lesz a munkahelyed is és ahhoz kapsz mindent.

anyja sok betűt ki se tud ejteni, pl az x-et

beteg az a társadalom, amelyben az válik gyanússá aki már túl kedves

a film eleji titanic wreck vagy a 2029 a ticking clock elem... mint ginen halott már a beronis elején sejtetjük leírjuk, felütjük.

a jövőből jött emberek itt élnek közöttünk... amerikában... az időutazás megtörténik ha átutaznak az atlanti óeánon... mint ginen a peremre.



a peremi gyerekek akiket semmi sem érdekel... anyám... akiből semmilyen érdeklődést nem lehet kiváltani semmi iránt... és csak elvan magában, a távolba merengve, a világba bele merengve.

már írtam párszor h saját magunkat találjuk meg a világűrben is... a legvégső harcot tehát saját magunkkal kell megvívnunk... ahogy a mindennapokban is... a legvégső, leglényegesebb harcot.



az emberben van egyfajta vérgőzős káoszimádat, ami akkor is pl teret nyert mikor rómát leigázták kifosztották barbár törzsek... vagy a ferguson könyvében lévő különböző legkegyetlenebb progromok alkalmával is kijött ez az emberből... ezek azok az erők amelyeket a civilizáció kordában tart, de ha ez vmiért átszakad... ED lesz belőle... félelmetes dolog ez.






parhuzam... az uradalmak gy[rtek a nepet mint engem a faterrendszer... ugyanaz az effektus...meg kell tornod a nepet mielott szabadda engeded oket h maguktol is tudjak hol a hatar



szerán mint természeti arcok... hajszálak a víz alatt amit írtam



.a haldokló megapolisz... the power failing, áramkimaradás, hibák, fény kialszik, a háborús zajok is sokszor mintha nyöszörgések lennének.... titanic growing.



valahogy az a világ tendenciája, hogy egységesüljön, majd szétesik megint minden, majd újra egyesül és így folyik már mióta.

.a második könyvben szereplő meteorkomplexum merénylet az etalon, így az monumentálisabb... mint columbine... aztán azt is másolják, így leértékelődik az egész, a harmadik könyvben mikor megint megötértnik a zendülés, már fel se kapják a fejüket, többször is előfordult már azóta ilyen columbine-támadás... ezzel árnyalni tudjuk a star wars-os megoldást, hogy a második részben is az a halál csillag van, amit már egyszer leromboltak... ami még jó, és ami kimaradt mert időben máshol járunk, de az újraépülő megapolisz között zajlik sok jelenet... a rendszer újra és újra és újra újraépíti önmagát rajtunk keresztül... skynet építi a rendszerét, csak nem HÁBORÚval... más módon... kurvára nincs szükség háborúra a pusztításunkhoz.

.mindig az underdog karakterek... darkwing, tmnt, gargoyles... rocky, terminator... stb.

a cég túlnőtt az államon... az államot a cégek miatt hozták létre, hogy zavartalanul működhessenek egységesen mindenhol... saját maga mintájára hozták létre az államot... most pedig magába olvasztott mindent.

- acremnek mi is egy árucikk vagyunk... ugyanolyan, mint egy kutyatáp vagy egy konzerv a polcon... először még csak ezeket árulta... utána már minket is... ezeket termesztette, aztán már minket is tenyészteni kezdett... vásárlókat... fogyasztókat... mely szegmens képes ilyen isteni erőt magának megteremteni? és akkor bejön a szeranizmus... egy olyan spirituális irányzat, amivel nem tudnak mit kezdeni az adataikkal, statisztikáikkal... tehát el kell skynetesen pusztítani.

ginen peremi tehát neki nagyon is fontos a hely ahol él... még ha acrem erőlteti is a gyökértelen létet

TALÁN ez a kötetlen élettársi viszony ami leginkább megfelel az embereknek... fater megengedett erzsának dolgokat amiket anyámnak nem... de vmit jogosan, hogy példát mutasson a gyerekeknek... anyám a lehető legrosszabb helyre házasodott ahol még a régi törvények éltek... bár ha lett volna motivációja nem csak SODORJA MAGÁT (HA A RÉSZÉVÉ VÁLSZ BIZTOS, HOGY VÉGED...) akkor biztos h nem így alakul minden.

haláltánc... lásd most is a koronavírus.

a háború a rosszabb v a vakember állapot ez a tökéletesen elveszett névtelen karakter

mortimasz és blú volt a mentális menekülés... a bungallók a fizikai... mászás fára mászás... a magasság...a felhők

kultúrák, indiai élmények... müezzin a megapoliszi álmokban.

nincs nagy ellenfél, csak az életünk.


[Kép: Wenqing Yan]



Harmadik kifogás - A fantasztikumnak ismeretterjesztőnek kell lennie

Cameron tip of the iceberg-elmélet. Még ha nem is alkotjuk meg részletesen a teljes világot, azt az érzetet kell keltenünk, hogy ez a világ valóban létezik, és minden részletesen meg lett tervezve. Ebben volt zseni Tolkien, aki valóban meg is alkotta a saját maga elképzelt világot (és Peter Jackson is a filmek mélyen átgondolt látványterveivel), George Lucas, illetve James Cameron is például a Terminator-filmekkel, melyek nem részletes alkotások, de mégis azt a hatást keltik (a Terminator-filmek részletes háttértörténetét inkább a számítógépes játékok, illetve a rajongók által írt könyvek mesélik el, melyek között vannak tényleg rendkívül zseniálisak, játékok közül például a rendkívül hangulatos Terminator: Future Shock, illetve annak kiegészítő-folytatása, a Terminator: SkyNet, melyekről már többször is megemlékeztem).

"Ami a végleges filmbe bekerül, csak egy-tizede a köré alkotott világnak. A végleges film a "jéghegy csúcsát" jelképezi egy jóval nagyobb, szellemileg megkreált világnak vagy megalkotott látványtervnek." - James Cameron: A science fiction története



"A fantasztikus műfaj egyszerűsít és általánosít. Harmadik erénye pedig a következtetés túlzott felnagyítása. A. Tolsztoj Aelitája a szerelem megdicsőülésével végződik. A "szerelem" szó végigszáll a világűr térségein, a Marstól egészen a Földig. Szerelem legyőzi a teret, a szerelem legyőzi a világűrt, a szerelem mindenek fölött való! Ha a cselekmény színhelye a világűr, a szerző mintegy arról akar meggyőzni bennünket: "Mindenütt, mindenütt így lesz!" Ha a cselekmény ideje a jövő, a szerző mintegy azt mondja: "Mindig, mindig így lesz!" - Georgij Gurevics: A képzelet birodalmai

"Jefremov [I. Jefremov, Az Androméda-köd című kiváló szovjet utópista sci-fi regény szerzője] távoli csúcsként ábrázolta a jövőt. Lem ellenvéleményt nyilvánít: "A csúcs éppen azért rossz, mert nincs semmi, ami magasabb." - Georgij Gurevics: A képzelet birodalmai

"Miért nem váltak be a remények, vajon nem más út szükséges-e?" - Georgij Gurevics: A képzelet birodalmai




elkezdett zavarni h mindenhonnan eljövök kilépek... frusztrált, mert tudom, hogy én nem vagyok ilyen, de egyszerűen nem találom a helyemet.







Hetedik kifogás - A fantasztikumnak fantasztikusnak kell lennie

"Nem új dolog, nem új, nem! A fantasztikumnak fantasztikusnak kell lennie, szárnyalnia kell. Hivatása az, hogy új gondolatokkal gazdagítsa a világot." - 7. számú kritikus

A Beronis nem hisz a különös csápos űrlényekben... a világűrben is csak önmagunkkal találkozunk, még ha az jóval fejlettebb, mint mi.

ginen anyja is a természetet jelképezi...peremi gyerekek, akik nem akarják megtanulni a modern dolgokat...szeránt, azaz a természetet választották, szerán csak egy jelkép, metafora.

Napjaink, vagyis hétköznapi fantasztikum: időgépe megy a peremre, anyja saját anyjának a klónja lett... ezeket összeszedni.



Kapcsolódási pont fantasy és sci-fi között: Vakember.

"...a két irányzatnak van egy közös jellemzője, hogy mindkettő a fantasztikus irodalomhoz tartozik, de míg a sci-fi a racionalizmus, a technológia, a tudományok fejlődésének, az ember tudomány általi - nem feltétlenül pozitív jelentésű - mindenhatóvá válásának kérdésével foglalkozik hangsúlyozottan modern világokban játszódó történeteiben, addig a fantasyra pontosan a modernség és a technikai civilizáció elutasítása a jellemző, valamint az irracionalizmus, a transzcendentális elemek és a misztikum iránti vonzalom. "Valamely ponton mind a fantasy, mind a sci-fi elrugaszkodik mindennapjaink valóságának talajáról; ez különbözteti meg mindkettőt az ún. non-fiction irodalomtól. A sci-fi azonban igyekszik RACIONALIZÁLNI ezt a kritikus pontot (...) a fantasy épp ellenkezőleg, tudatosan igyekszik elszakadni a realitástól, öntörvényű világokat teremt, ahol a számunkra meghatározott szabályok nem érvényesek, helyüket a titokzatos, az ismeretlen veszi át." - írta Kornya Zsolt 1988-ban. A fantasy tehát eltávolítja az olvasóit a valós világtól - Freyermuth szavaival élve "A cselekmények térben és időben gyarmati messzeségbe kerültek." - Varju Zsuzsanna: A fantasy Magyarországon


Ha már fantasy és Vakember rajzok (+ a Szerán-mánia alapjai):

"A különféle tanórákon a ráció uralkodik - egyre kevesebb idő marad a játékra és az élet-korhoz jobban illő, az értelem helyett inkább a tudatalattit megszólító mesékre. S a fantasy lehetőséget ad a "mesekorszak" határainak kitolására. Segít bekerülni egy világba, melyben a problémák egyértelműbben kezelhetőbbek, mint a napjainkéban. Ahol a varázslatok, a csodák a mindennapok természetes részei. A kamaszok esetében a vonzerőt nem kis mértékben megtalálhatjuk azon fejlődéslélektani elemek alapján, mellyel a korosztály jellemezhető. Erikson például a serdülőkor legfőbb feladatának tartja, hogy amit az eddigi szakaszokban megtanult és interiorizált, azt most rendszerbe foglalja és egységes identitássá formálja [Erik H. Eikson, amerikai-német filozófus]. A serdülőkor keresi önmagát, keresi helyét a világban (keresi "élete értelmét") - ezért sokféle szerepet kipróbál, gyakran váltogatva azokat. Vonzódik az ideálhoz, melyekkel azonosulhat, a jó-rossz, rend-káosz végleteiben gondolkozik." - Varju Zsuzsanna: A fantasy Magyarországon

INDY JONES-szerkezet ismétlése, mindig mesével indul ami aztán beleszövődik a valóságba.

"Jellemző a mítoszalkotás, illetve a meseszövés újrateremtésének kísérlete. Jung óta közhelyszerűen hangoztatott tény, hogy a modern ember elszakadt mitikus gyökereitől, aminek a jele a korábbi archaikus közösségek felbomlásával bekövetkező mitikus - irodalmi - hagyományok nagy részének elveszítése is, hiszen a mikrotársadalmakat összetartó hagyomány - és hiedelemrendszer - jórészt a mesékben, mítoszokban fogalmazódott meg. Hasonlóképpen a modern korban a hagyományos vallásos élet formálissá, illetve érdektelenné válását is megfigyelhetjük. Ugyanakkor az igény ezekre az élményekre továbbra is jelen van a racionális világunkban, hiszen "Csodák nélkül való világ a miénk, azaz pontosabban: valamire való csodák nélküli világ. Olyan, amely hajlamos gátakat szabni a fantázia szárnyalásának. Pedig az emberek szeretik és áhítják a csodákat, örömüket lelik a fantázia játékaiban, s tudván tudjuk, hogy az álmokról való lemondásért a halálnál is rosszabb unalommal kellene fizetnünk. (...) A fantasy feladata, hogy megmutassa az individualizáció, az átlényegülés útját, s rávezessen arra, hogy az értékeket saját magunkban, saját kis kozmoszunkban keressük, hiszen az a legapróbb részleteiben is analóg a világegyetemmel. Amelyik ember nem hisz a csodákban, az az ember nem realista." - Varju Zsuzsanna: A fantasy Magyarországon

"...a Gonosz véglegesen el nem pusztítható, a fölötte aratott diadal csak időleges, s a béke törékeny - egyszeri hős cselekedettel nem váltható ki a mindennapi figyelem." - Varju Zsuzsanna: A fantasy Magyarországon


Nyolcadik kifogás - Mutassátok meg az alkotófolyamatot!



Az in-group, kereskedelmi vállalkozás, melyről Puzsér is annyit beszélt már, ez az élettelen élő Frankenstein létforma túlburjánzott mindenen. A cég... saját mintájára létrehozta az államot. Minden ország leányvállalata csupán ennek a cégnek. Ezt jelképezi AcremCorp, a mindent magába szipolyozó, csak a növekedést ismerő óriáslény. A Mechanon.




Kilencedik kifogás - De hol vannak a jellemek?

"A fantasztikus műnek mindenekelőtt az emberről szóló tudománynak kell lennie. Mi a feladata? Az, hogy a jellemeket kialakulásukban - fejlődésükben mutassa meg. De látható- itt az alakok fejlődése, vannak-e itt egyáltalán jellemek?" - 9. számú kritikus

A BERONIS inkább egy személyes nézőpontból mutatja a világot, a sci-fi itt csak háttérelem igazából. A saját valóban megtörtént tapasztalataimat írtam le egy másik világba vetítve... mely világról sci-fi rajongóként szintén voltak ötleteim... de ezekhez kerestem egy bemutatási módot, mert ezek a tárgyak és elemek önmagukban érdektelenek, ha nem kapcsolódnak szervesen a történetbe, ha nem kötődnek hozzájuk karakterek, és egy jó kerettörténet. Így egyszer csak arra gondoltam, miért ne köthetném egybe a kettőt? + a fantasyt is. Együtt ez a sok elem, ha jól van összefűzve, sikeresebb lehet, mint külön-külön... tehát valahol a sikerességi faktort is néztem, az eladhatóságot... de elengedhetetlen volt előtte, h sikeresen egybe tudjam ezeket fűzni, ha nem ment volna, inkább akkor maradtam volna a külön-külön verziónál.






AJÁNLÁS

BRADBURY - ALKOTÁS ÉS A ZEN

Miért szeretem annyira a sci-fi műfaját?

első kötet az alap, második a kitörése a háborúnak (misztikus marad a pontos háttér, mint maga a természet és a szerán... a szerán ereje a tsunami stb, az emberi harag ereje maga a háború párhuzama)... a harmadik kötet a háború maga és a megoldás... VALÓS alap, ezért is vannak felhasználva valós helyszínek képei.

vakember-terminator párhuzamok... gép ezért nem tudunk haragudni rá... természeti lény, ezért rá sem, különleges szemszög.

Alexander Milov Love című szobra Válon

nagyváros tanulmányok összegzőlap linkje

rá kellett döbbenni, hogy nincsenek külön országok, és ez egyetlen egy nagy globális rendszer... az országok csak leágazások... leányvállalatok.

vakember ginen hulk-ja, dr hide-ja (NORMAN BATES)... meg kell tartani a lehető legtöbb párhuzamot a folyamatosság miatt... mikor ginent látjuk, vakember van a tükrökbe olykor, fordítva pedig a másik... ők egymás avatarjai... ginen az ami hajtja őt előre, amitől mindig újra és újra felkel, holott már semmit sem bír a teste és az elméje sem... másik oldalon meg GINENT VAKEMBER tartja a rendszer oldalán... a félelem... a reflexfélelem... h semmije sem lesz csak egy hajléktalan... és akkor mi van? miért ne lehetne összefogni másokkal a peremen? mert nem és kész. mert csak egy rendszer lehet... a yin és yan hajtja, a vakember-félelem és a rea-love iránti remény.

BIZTOSÍTANI A FOLYAMATOSSÁGOT, HOGY VAKEMBER IS ÉRDEKELJEN MINKET... MEGHAGYNI ELÉG GINENT BENNE, HOGY GINEN VELÜNK MARADJON IGAZÁBÓL... CSAK EGY MÁSIK FORMÁBAN... és izgat minket a kérdés, mi a kapcsolat köztük? vakember télleg él? vagy ő ginen, csak vhogy visszajött a jövőből? vagy mi lehet a kapcsolat? persze lehet az is cél h elfelejtsük egy időre, mint a cameron-filmekben van a közepe táján h szinte elfelejtjük már a villain-t, aztán egyszer csak megjelenik hirtelen... miért távolodnak el ennyire tőlem az emberek? vakember bűz, de ginen ezt nem tudja... máskor ott van nagyon közel, mégis távol.

- acremcity igazi akadálypálya lesz a számára, a romos acrem olyan neki mint a gótikus gotham batmannek, összeillenek... t1 roncshalom akadálypálya... átmászni egy kisebb akadályt is hatalmas erő kell neki (mint a nénivel a harc az elsőben), és a glarken, anélkül a ginen-erő is kevés lenne... sokszor nem tudjuk, mi is hajtja őt előre, és olykor még saját maga is (mint mikor a szöszit követi és hirtelen nem tudja hol van és minek).
- a folyamat szinte teljesen végbemegy, az utalások... kommunikáció szinte abszolút nincs vakemberként... a test és az elme is teljesen alulműködik... cél nincs, remény nincs... álmok vannak... nem csak a városa veszik el... később a saját élete is, mikor visszatér a 3ba... majd saját maga is... elsöpri őt a változás... de hogy tudunk félni, ha vakember se fél már semmitől? hát úgy... ginen esetében félünk... a terminator se fél semmitől, mégis tudunk izgulni érte attól még, vagy a robotzsaru szétövős swat jelenete is milyen kemény volt.
- a háború ne csak kaland legyen, hanem féljünk is tőle, ennek a legtökéletesebb példája a T1... a Titanic süllyedése is az volt, de a T1-et szinte minden érzékszervvel érezni lehetett... itt annyi előnyünk van a T1-el szemben, hogy ezt a dühöngő vihart tudjuk érzékeltetni (hangokkal, zuhanó vakolattal pl, mint mikor nem akarod megmutatni MÉG a gonoszt, csak utalsz rá, hogy ott van, a sárga hordók a JAWS-ban, stb), a jövő-félelemtől nem lenne semmi olyan, az adja a plusz izgalmat... a titanicnál nem olyan intenzív, viszont az a tudat hogy tényleg megtörtént, hozzáad, és segíti ezt... ez segítheti a beronist is, hiszen ginen dolgai is megtörténtek.
- egy ugyanolyan jelenetet éljünk át játékban majd később valóságban is... + egy jelenet: lődd a gépet ezen a részen hamarabb vége lesz... - honnan tudod te ezeket? - a játékból!
-újraértékelődik minden... viszonyunk a technologiához, egymáshoz, családhoz, párkapcsolathoz... önmagunkhoz... ösztönünkhöz... a glarken-erő vmelyest alkalmas hőst farag vakemberből... de attól még ott vannak a gátjai: fizikuma, elméje... és az ösztönei... pl a szex ösztöne is ott van benne, és azzal is kezdeni kell vmit... ezt is felül kell viszgálni hiszen az erotikát és a szexet nagyon is felhasználja a rendszer mindenben és mindenhol (ellentétes vakemberi szex és ellentéte a szinte vallási ginenszex, amibe még van érzelem... de a nők ölik ki belőle az érzelmeket azzal h csak a tárgyi értékekre mennek). + akciófilmekben sosem mutatott jelenet: egyszercsak félreáll, és leáll hugyozni... vakember létnek az a lényege, mikor a t2ben arnold fejbeveri john-t a puskával... vagy matrix pózba leérkezel és a bokádhoz kapva eldőlsz.

szerepekbe zárva

.ha a saját szülőföldemen sincs helyem.. hova mehetnék... teremteni egy újat... ha nincs önbizalmat, bíztass másokat.

olyat adok majd nekik amit sosem láttak... meg is adja majd vakember formájában, meteoresőben.

gyermek időtlen öröme

a háború a lelkünkért folyik... nem a szeránért... az az élőlény mi magunk vagyunk amit kivetítünk a bolygóra.

vakember a rendszer... ő jól kifejezi, hogy ez a haldoklás már régóta tart... ő a rendszer lelke.

rólad szól... ki vagy? a nemzeted, ami már nincs is? egy fiktív ország? a szüleid gyereke? a munkahelyed? férfi? nő? állat? mindezeken végigmegy a sztori.

- a cameroni módszer, hogy a karaktereket a kalandok során ismerjük meg, ahogy végigmennek rajta, a kalandon keresztül... itt egyedül az EMBERT jelképező ginenre nem igaz ez, hiszen őt már a kaland előtt ismerjük.
- cameroni ellentétek... a kisfiú és a nagy terminatora... titanic, férfias építmény és a női szerelmi szál, női természeti minőségen halad... stb... a t1-ben meg akarják menteni a világot... a titanicban el akarják süllyeszteni... a szerelemmel... ami csak egy fiatal, éretlen szerelem, és valszeg ha össze is jöttek volna, szakítottak volna mint mindenki más... azzal viszont, hogy elsüllyedt a hajó, és összeköti őket ez az élmény, lehet, hogy egy életre együtt maradtak volna...

PONT AMIRŐL A TERMINATOR TÖRTÉNETE IGAZÁBÓL SZÓLNA, AZ SZITNE ALIG VAN MEGMUTATVA: A HÁBORÚ A JÖVŐBEN... ugyanígy kell bánni a Glarkenlegenda-szállal... főleg mikor egyre jobban kiderül, hogy azért nem teljesen úgy volt minden (a köd szertefoszlik, és látjuk, hogy a Felhővár egy hatalmas hegy tetején áll valójában).

TITANIC POÉNOS POSZTER... MEGAPOLISZ CÍMMEL.

a gépek jóra és rosszra is használhatók... pl a közösségi portálok is jó helyek lehetnének, de mire használjuk, egymás szivatására... a rendszer hibája ez, az ember alapvetően jó... de primitívebbek lettünk sok tekintetben az elődeinkhez képest, másban fejlődtünk biztos, de butulás folyik... fejlődünk csoda módon és egyre butábbak vagyunk... a technológia lehetőséget ad arra, hogy nem kell már annyit tudni, mert a gép tudja és ez elég... és ebben van jó dolog is persze.

amikor ginen a peremen bicajozik akkor kapaszkodót keres valamiben ami már nincsen... az egész trilógia egy kapaszkodókeresés.

MEGTALÁLLAK VALAHOL RAE... EZ AZ EGÉSZ ÉLETFILOZÓFIÁJA... VALAKI CSAK JÁR MÁS IS EZEN AZ ÚTON... MEGTALÁLLAK MÉG SZERÁN... VALAKI CSAK JÁR MÉG EZEN AZ ÚTON... ha a vakember a félelem, akkor rae a szerelem szimbóluma.

az h a cégekhez csinálták az országokat bizonyítja h minden ország cégként van bejegyezve a tőzsdén... sztoriba is lehetne.

fater pofázik az eltöröm a kezed jelenetnél... te most nem is itt vagy... a többiekkel vagytok az erdőben... hallgatok a szél zúgását, patak csobogását...

már sok idő eltelt és magam is sok mindenre rájövök utólag az elemzésben... ginen partra mászása... az egész faj partra mászik az őskor zűrzavarából!!!!!!!!!!!!

de bejön a képbe a FERTŐZÉS... városi fertőzés... a víz alatti fodrok.

vajon otthonra lelünk e valaha sztorik... nem csak helyileg egymásban is.

.ginen és a víz ambience oceán ambience... egy kicsit mindig hazamegyek... ugyanez a motívum a tsunami után is

a technologia rossz használata láthatjuk hova vezethet... halálfejű gépek készítéséhez, akik a teljes eliminálásunkra törekednek.

a hajléktalanok akik acremben maradnak... mi tartja őket ott? miért hallgatunk ambience zenéket, hangokat, mikor kimehetnénk a természetbe is?

próbálunk kapaszkodni egymásba...arra a kis időre is... vagy abból a kis időről áthuzni magunkhoz... de meghalunk... mert a rendszerrel együtt a tenyészete is pusztul

mennyi terminator... és csak egy arnold... district 9 theme... így más szemmel nézünk minden grabbál-grebírre is... valahol vakemberek mind.

a szeranizmus... egy viccből használt kifejezés ami aztán megragadt.

USA, az ország, ami birodalom lett... acrem... a cég, ami birodalom lett... ma is van ez így... disney, coca cola, mcdonalds... ezek mind birodalmak a birodalomban.

történelmi jegyzetek voltak eddig is (lásd usa szerepe a t2ben az előző posztban)... ez majd a 3adik cikkben lesz főként.

ginen...végig te voltál az álom.

mindig az underground karakterek... tini nindzsák, gargoyle-ok, indy...rocky...vakember.

ginen a börtönben, minden sejtjével szabadságért kiált... a zuhogóban, a faterrendszerben, athremsben... ugyanígy a rendszerben sínylódő emberiség is... népek... valamikori országok maradványai... fogyasztópolgárok.

megnyerhetetlen háború a gépek ellen... megnyerhetetlen ellenfél a terminator személyében... mátrix-féle kilátástalanság... esélytelen, peremi lét megapoliszban (gazdagként nem az lenne szintén?)... majd a háború ahol mindenki ellenfél lehet (garivenek, fogyasztóba lővők, hajléktalanverők, dínók, grabbálok... vagy csak egy romos fizikai akadály)... halmozódó akadályok.... a terminatorban ugyanaz az egy ellenfél kel fel újra és újra... itt meg jönnek egymás után a különböző akadályok.

james cameron final word idézet???
james cameron könyveim???

PUZSÉR-MÜLLER-BOLYGÓ.

+ mivel ez egyfajta összefoglaló is (sci-fi története, a képzelet birodalmai + háború!, ezért képek a scwarzenegger múzeumból

A BERONIS-ban bár megtalálható a szörny és minden egyéb rémségek, az igazi rém mégis mi magunk vagyunk. A BERONIS egy belső utazás. Hiába hajózunk el a Földről a távoli csillagtengereken, csak mi magunkkal találkozunk odakinn is. Ebből a szempontból kicsit nyomasztó is a sztorinak ez az aspektusa. Nem várhatunk megváltást egy idegen fajtól, Istentől, vagy bárkitől... A Szerántól. Ezt csak mi magunk hozhatjuk ezt el saját magunk számára.

sikeres posztomat ide: titanic akkor, és a mai luxushajók... egy képen megapolisz szimbóluma ez a kép.

SUSPENSE: Vajon Ginen és Vakember ugyanaz? Ginen magából egy fantasy karaktert kreál, vagy tényleg Vakember egy valós fantasy karakter? Kiderül, az utóbbi az igaz, de valahol egy szellemi síkon létrejön az első is, Ginen miatt érzünk együtt Vakemberrel is.

A lehetetlen határán és azon is túl.

Post mortem

mi vagyunk a medvék

vakember ikonikus kontúrjai gőzben árnyai a paraszti világ jelképe ennek eljövetele a technokrata világ ellen...tehát nem csak ginen fenyegető árnya...de ez csak később derül ki ahogy emeljük a tétet...akkor mégsem arendszer szimbóluma...az elsőben lehet az is...a rendszer eljön h hajléktalant tegyen belőled...az első rész részletes leírásai még a harmadik részben nagyon fontosak lesznek, mikor bekövetkezik a nagy csavar...ugyanakkor elengedhetetlen ahhoz is, hogy egy stabil, realisztikus alapot hozzunk létre, ami az első kötet legfontosabb célja volt... első rész az alap hangulati szabályzati alapok lerakása ami kihívások elé áll a további kötetekben

a beronis-trilógia egyik mottója h vár egy új világ. minden nap egy új világ.

rajtunk múlik, h felfedezzük e vagy sem.

Az emberiség háborúja